Keresés
2016
Lehotka Ildikó koncertbeszámolói
- Élet, béke, halál
- Lang Lang – a kérdőjelek megmaradtak
- Penderecki ismét Budapesten
- Romantikus remekművek Pappanóval
- Vendégünk volt Michel Legrand
- Idomeneo, Aleko, Orontea
- Anzix Schuberttől Schönbergig
- A romantika három arculata
- Egy alig ismert Rómeó és Júlia
- Szvit, orgonaszimfónia, mise
- Lear – cseppet sem líraian
- Sibelius és Saraste: csillagos ötös
- Furlanetto és az orosz lélek
- Farnace – a meghökkentő ötletek operája
- Triptichon az Erkel Színházban
Zay Balázs hanglemezkritikái
- Apák és fiúk csellóversenyei
- Halhatatlanok: Klemperer és du Pré
- Kismesterek, nagymesterek, klasszikusok – a Sony régi-új kiadványairól
- Giulini Milánóban és Aix-en-Provence-ban
- A drezdai mesterdirigens - Rudolf Kempe két Wagner-felvételéről
- Nyugat-keleti díván: kuriózumok a Profil kiadótól
- Szól a rádió – Amadeus, Amadeus
- Művek az elmúlásról és az átváltozásról – Sibelius, Grieg és Elgar
- Bach, Klemperer, Menuhin
tanulmányok, sorozatok
- Ütős kis beszélgetések 6. - Oláh Antal
- Ütős kis beszélgetések 5. – Szendi Gábor
- Ütős kis beszélgetések 4. – Gábor Andor
Egyéb írások
- Take Five – Mozart és Beethoven összes vonósötöse az Urániában
- Átadták az Istvánffy Benedek- és az Orszáczky-díjat
- Hangok közötti utazás – A Capella Silentium új évadának első koncertje
- A Gramofon Könyvek újdonságai – jazzkedvelőknek
- Vántus István Kortárszenei Napok Szegeden
- Dubóczky Gergely és a Budapest Sound Collective estje
- Jandó Jenő szólóestje – Bartók emlékére
- Matisz László: A hangok vonzása és taszítása - a Gramofon Könyvek újdonsága
- Barokk iPod és esztétikus kortárszene
- Operát hallani és hallgatni
- Operát nézni és látni
- Változatos jazzfesztivál Érden
- Orgonapont – nyári orgonakoncertek országszerte
- Tavaszi fellángolás: jó kezekben a Miskolci Szimfonikusok
- Húsvét Bizáncban – A Szent Efrém Férfikar koncertje a Bazilikában
- Snétberger Ferenc: „Szólóban játszani egyszerre feladat és szabadságérzés”
- Perahia: Fegyelembe oltott szenvedély
- A Capella Silentium és a Gemma közös koncertje
- „Per aspera ad astra”– Max Reger korálfantáziái Szabó Balázs előadásában
- Bemutatkozik a Budapesti Fuvola Akadémia
- Találkozásaim – Frankl Péter zenés délutánja március 20-án
- Zenei időutazás Salzburgban
- Gyárfás István és a Dobmúzeum Jazz Quartet koncertje
- Turi Gábor jazz-írásainak gyűjteménye
régi Gramofon.hu oldal 2011-2015 – Válogatás korábbi cikkeinkből
Lehotka Ildikó koncertbeszámolói
- Beethoventől az argentin tangóig
- Földindulás: Balassa Sándor tizenöt éve várt operája
- Feszültségmentes este a párizsiakkal
- Telt hang, nagy vivőerő – Anja Harteros Budapesten
- Beethoven-est Blomstedttel
- Balázs János szólóestje – az idei Zongora-sorozat nyitánya
- Orrhosszal – Sosztakovics-opera a Müpában
- Románc, angyal, herceg
- Feloldott tilalom
- West Side Story: sem szerelem, sem tragédia
- Carmen-kavalkád
- Opera-esszencia Mozarttal
- Mesementes bűvös vadász
- Ránki plays Haydn
- Max Emanuel Cencic remeklése
- Ashkenazy, Sibelius, Csajkovszkij
- Halálkeringő, pusztulás, vérpad
- Nucci, Garanča – garancia
- Aida – zeneileg rendben
- Rahmanyinov és Macujev: nagy páros
- Ariadné Naxosban: humor és keserűség
- Nagy Sándor, az orosz milliárdos
- Luisa Miller, a tökéletesen adagolt opera
- Kortárs ütőhangszeres zene és barokk oratórium
- Bach, Mendelssohn, Herreweghe
- Oroszok és angolok
- Parázsfuvolácska – remek komédiázás
- Bach, Schumann, Szymanowski – Anderszewski
- A kamarazene dicsérete
- Barokk dívák párbaja
- Thomas Hampson Gyermekgyászdalai
- Pletnyov és Gavrilov Budapesten
- Dózsa György – egyetlen egyszer
- Vérnász – méltó felújításban
- Gardiner és Rilling Budapesten
- Cosí fan tutte – fiatalokkal
- Ezeréves szöveg, fiatalos hév
- Kamarazene felsőfokon – Várjon-Simon Kamarafesztivál a BMC-ben
- Gyászzene, hegedűverseny, szimfónia
- Mahler-rezgések a Tér/Zene sorozatban
- Szerethető Dohnányi-vígopera
- Bridging Europe – Brahms, Muffat, Händel
- Ötletekben gazdag Tannhäuser-produkció
- Ring: pompa és monumentalitás
- Méltó ünnep Richard Strauss tiszteletére
- Hommage á Ligeti – felemelő este
- Aranyokker – Orbán, Dohnányi, Richard Strauss
- Emlékezetes Rameau-bemutató
- „Népi dallamokkal bánni tudni”
- DoReMi: extravagáns, de nagyszerű előadás
- Kocsis, Ljubimov, Keller, Bashkirova: a tavaszi fesztivál kamarakoncertjei
- Jean-Christophe Spinosi Orlandója
- Bartók, Enescu, Csajkovszkij
- Oroszok az Operában - koncertbeszámoló
- Gabetta és Antonini: kirobbanó életkedv
- Bartók, Debussy, Kocsis
- Orosz szerzők a Fesztiválzenekartól
- Mini-Fesztivál – a kortárszene műhelyében
- Kavakosz, Kavakosz
- Salome és a csók
- Lenyűgöző Háborús requiem
- Aida-premier az Iseumban
Zay Balázs hanglemezkritikái
- Hegedűhangú lány – Sayaka Shoji művészetéről
- Bronislav Gimpel: a zongorista barátja
- Egy emberi császár: David Ojsztrah válogatott felvételeiről
- Egy angol Drezdában
- Párhuzamok és ellentétek
- Az utolsó Kilencedik
- Sharon Isbin: Utazás térben és időben
- Az ideális közép – Starker János Warner-felvételei
- Kubelik és Abbado: luzerni emlékek
- Kik Karajan szólistái?
- Berlin hatvan körül
- A lelkes baronet – Sir Thomas Beecham Haydn-felvételei
- Walter és Serafin Requiemje
- Nagyon is eredeti
- Aki két végén égette a gyertyát
- Lázító hangok
- Koreából és Oroszországból szeretettel
- Majdnem Waltraute, egészen Kundry
- Beethoventől Ravelig – Koreából
- De ki az a Horst Wilhelm?
- Ellentmondásos Traviata- és Otello-ritkaság
- A lombardok – két változatban
- Operaktár – alternatív operafelvételek forrása
- Boccanegra és Álarcosbál: késői megbocsátások
- Puskin, Csajkovszkij, Solti
- Windsori víg férfiak
- A végzet hatalmai
- Árván, várván vagy végzetes merülésben
- Previtali és a vitalitás
- A halál és a…
- Nicola Rescigno és a Tosca
- Questo e Angelo Questa
- Bella Salome, bella Arabella
- Mogyinyka és Hovanszkij
- Hoffmannscsina
- Egy vitatott Carmen
- Egy Trisztán tisztán
- Vernon Handley emlékezete
- Liszt-pannó anno
- Sir Charles zenei emlékiratai
- Ki mint veti tekintetét Lisztre
- Puccini Kirivel
- Hippolit, de nem a lakáj!
- Lohengrin másképp
- Hagyományok útján
- Celeste Madama Butterfly
- Hamvas természetességben
- Elcserélt nőalakok?
- Két Alfredo
- Eredetik
tanulmányok, sorozatok
- Munkácsy-induló? Munkácsy-nóta?
- Geyer Stefi – zeneszerzők múzsája
- Turi Gábor: A magyar jazz szellemi háttere
- Hifi-mozgalom az ötvenes években
- A magyar jazz első decentruma: Székesfehérvár
- Varga Ildikó Rita Anna: Wagner és a Magyarok
- Ütős kis beszélgetések 3. – Horváth Kornél
- Ütős kis beszélgetések 2. – Dés András
- Ütős kis beszélgetések 1. – Mogyoró Kornél, a Meinl magyarországi endorsere
- Varga Ildikó Rita Anna: Mesés izlandi hangszerek
- Steinitz András István: A jazz társadalmi üzenetéről XI. – Szemelvények magyarországi zenei tárgyú közvélemény-kutatásokból
- Steinitz András István: A jazz társadalmi üzenetéről X. – Finanszírozás, szponzoráció / A Budapest Jazz Club (BJC) és a Trafó példája
- Steinitz András István: A jazz társadalmi üzenetéről IX. – Schneider Péter gondolatai
- Steinitz András István: A jazz társadalmi üzenetéről VIII. – László Attila gondolatai
- Steinitz András István: A jazz társadalmi üzenetéről VII. – Dés András gondolatai
- Steinitz András István: A jazz társadalmi üzenetéről VI. – Borbély Mihály gondolatai
- Steinitz András István: A jazz társadalmi üzenetéről V. – Harmóniaelméleti paradigma
- Steinitz András István: A jazz társadalmi üzenetéről IV. - Konfliktuselméleti paradigma
- Steinitz András István: A jazz társadalmi üzenetéről III. - Megbélyegzés és identitás
- Steinitz András István: A jazz társadalmi üzenetéről II. - Társadalmi megbecsültség
- Steinitz András István: A jazz társadalmi üzenetéről I. - Érzelmi vitalitás
Egyéb írások
- Stefanie True: „Soha nem kell megkérdezni, honnan jön a varázslat”
- Kétirányú hűség? – operák a Salzburgi Ünnepi Játékok műsorán
- Istenek Salzburgban – Pünkösdi Ünnepi Játékok 2015
- Salzburgi Mozart-hét: „Valami bolondságot lehetne csinálni”
- Sikerrel zárult a Fischer Annie centenáriumi év
- Tony Bennett & Lady Gaga kollaborációja: Cheek to Cheek
- Salzburg, a favorit
- Egy hamis Fischer Annie kép ürügyén – Tévedések, pletykák és kalózfelvételek
- Költészet és valóság Lipcsében
- Csillagok találkozója: „Rossinissimo” Salzburgban
- Da capo – Szigeti Tamás muzsikusportréi a BMC-ben
- Fischer Iván és a BFZ Ruszalkája: tökéletes értelmezés
- Konzumlelkek sivataga – Manon Lescaut a 21. században
- Rendkívüli koncert Fischer Ádámmal Düsseldorfban
- Hamar Zsolt Henze-bemutatót vezényel Wiesbadenben
- Primavera-sorozat: a miskolci Don Giovanni
- Az év hangfelvétele: Riccardo Chailly Brahms-ciklusa
- Fiatal és független – A Glossa lett az év hanglemezkiadója
- A disszonancia gyönyörűsége – Andreas Staier Az év művésze
- A Tannhäuser premierje Berlinben
- ICMA 2014 – Az év fiatal művésze: Adrien Boisseau
- Roma fiatalok kamarakoncertjei
- Mozart kisgyerekeknek – bemutató az Erkel Színházban
- „Híresen jó zene” – Vashegyi György a Polümnia ünnepeiről
- Simon Keenlyside áriaestje a tavaszi fesztiválon
- A másik Salome – Kovalik Balázs rendezése Münchenben
- Baráth Emőke újabb Händel-szerepben
- Ősztől Párizsban tanít Fassang László
- A Ring két órába sűrítve – magyar főszereplővel
- Az Adriana Lecouvreur bécsi premierje
- A királyi hegedűs romantikus operája
- Életben marad a welsi Wagner Fesztivál
- Schiff András köszöntése – Mozartiade Salzburgban
- A szenvedélyes svájci – Charles Dutoit karmesteré az ICMA életműdíja
- Zenei patchwork két felvonásban
- Ötvös Gábor: Nem készültem Wagner-specialistának
- Salzburg emlékezik
- Elly Ameling köszöntése